perjantai 15. elokuuta 2014

Ford Mustang GT -05 feat. Ceramic Pro 9H + Light

Kevyesti laiteltu Ford Mustang saapui pinnoitukseen. Puhelimessa oli puhetta, että maalipinta on hyvässä kunnossa, mutta täytyy myöntää suhtautuneeni tähän hieman skeptisesti. Mutta kun auto saapui niin yllätys oli positiivinen. Maalipinta oli kohtuu hyvässä kunnossa. Ainoastaan puskureissa oli enemmän sanomista mihin kiillottamalla ei voinut vaikuttaa. Mittarin mukaan auto oli myös tehdas maalissa lukemien huidellessa 120-160 mikronin välillä.

Ajattelin 1-stepin olevan riittävä, mutta maalipinta osoittautui kuitenkin sen verran kovaksi, että turvauduin 2-step kiillotukseen Rupes:lla, Monello:n laikoilla ja Scholl Concepts:n tahnoilla. Jos tähän olisi tullut vain pelkkä vaha päälle, niin 1-stepillä olisi saanut jo hyvän pinnan, mutta pinnoitteen alle töitä joutui tekemään hiukan enemmän. Auton väri oli myös sellainen, että naarmujen havaitseminen kiillotuksen aikana oli hankalaa. Ja tämän vuoksi pinnasta ei saanut kunnollisia 50/50 kuvia.

Työvaiheet ja käytetyt aineet:

1: Esipesu
-Neljän jämä foamin sekoitus (Monello, Megu, AD ja Suomivaahto)

2: Vanteet
-Autobrite Purple Rain
-Autobrite Just the Tonic

3: Ovenvälit
-Scholl Concepts Green APC
-Nanolex Final Finish

4: Kinnaspesu
-Scholl Concepts ShamPol + Microfiber Madness Incredimitt + 2BM

5: De-Iron, De-Tar
-Autobrite Purple Rain
-Autobrite Just the Tonic

6: Kiillotus
-Rupes Big Foot LHR15ES
-Scholl Concepts S30+ ja S3Gold
-Monello Raffini Black ja Orange

7: Välipesu, kuivaus, cleaneri
-Scholl Concepts Green APC 1:4 + MM Incredimitt
-Microfiber Madness Dry Me Crazy + Monello Senza Acqua
-2 x Nanolex Paint Cleaner

8: LSP
-Ceramic Pro 9H
-Ceramic Pro Light

9: Muovipinnat
-Nanolex Trim Rejuvenator
-Ceramic Pro 9H

10: Pakoputken päät
-Ceramic Pro 9H

11: Renkaat
-Briemax Rubber Max

Ja tältä musse näytti saapuessa pihalle.




Kuljettajan puolelta oli jotain kiilloteltu spotti hommana josta pienet holot maalipinnassa. Mutta tätä aikaisemminkin autoa oli kyllä kiillotettu sillä maalipinnassa näkyi syvempiä naarmuja joiden reunat olivat pyöristyneet.



Autobrite Purple Rain löysi hieman rautaa. Taisin käyttää tällä kertaa Purple Rain:ia 1:1 laimennettuna.



Takakontin päällä  rautaa oli hieman enemmän.


Vaahtosekoitus pinnalla. Oli muuten jännän oloista tavaraa :D


Naarmuja.


Yksi veto Rupesilla ja Monellon oranssilla laikalla. Tahnana Scholl Concepts S3G. Painetta annoin niin paljon kuin jaksoin. Prikkamodatun koneen epäkeskoliikettä ei kuitenkaan saanut runttaamallakaan pysähtymään.


Lämpötila ei paljoa naurattanut.



Huonoja 50/50 kuvia.






Yhtenä päivänä oli hieman hässäkkää kun Autobriten kuorma piti purkaa ja ennakot toimittaa asiakkaille, mussen ollessa vielä kesken. Onneksi vaimokkeen sai  hälytettyä laskemaan ja hyllyttämään AD:n kamoja niin itse sain kiillotella.


Ja seuraavat kuvat 2-stepin jälkeen. Liukkaripesu ja Paint Cleaner pyyhinnät myös tehty.





Loput kuvat valmiista autosta Ceramic Pro:t pinnassa. Täydellinen ei tullut, mutta ei sitä tavoiteltukkaan. Satunnaisia syvempiä naarmuja jäi maalipinnalle, mutta kokonaisuutena paketti saatiin hyvin kasaan.



















Ainoastaan takakilven syvennys jäi harmittamaan sillä kilpi oli jollain tarralla kiinni ja jompikumpi olisi ollut solmussa. Kilpi tai puskuri jos sitä olisi koittanut irroittaa. Joten syvennystä työstettiin hieman rotaryllä sekä käsin. Kaikenlisäksi minulla oli ensimmäistä kertaa elämässäni korvat tulehtuneet ja välillä myös flunssan oireet kummittelivat, mutta ibuprofeeni onneksi helpotti oloa...

Ainiin suorastaan säikähdin kun hyppäsin auton ratin taakse. Tässä yksilössä oli nimittäin manuaalilaatikkoa ;)

Mutta näihin kuviin ja tunnelmiin. Kiitos jos jaksoit lukea loppuun asti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti