maanantai 12. tammikuuta 2015

Porsche Cayenne -13 + Ceramic Pro 9h + Light

Porsche Cayenne vuosimallia 2013 piti saada uuteen loistoon ja suojaksi jotain mikä kestäisi pidempään kuin tavalliset vahat...

Työvaiheet ja käytetyt aineet:

1: Esipesu
-Neljän jämä foamin sekoitus (Monello, Megu, AD ja Suomivaahto)

2: Vanteet
-Autobrite Purple Rain
-Autobrite Just the Tonic
-Nanolex Paint Cleaner
-Ceramic Pro 9H

3: Ovenvälit
-Scholl Concepts Green APC
-Nanolex Final Finish

4: Kinnaspesu
-Scholl Concepts ShamPol + Microfiber Madness Incredimitt + 2BM

5: De-Iron, De-Tar, clay
-Autobrite Purple Rain
-Autobrite Just the Tonic
-Autobrite Fine Grade Cleaner Clay

6: Kiillotus
-Rupes Big Foot LHR21ES, LHR12E Duetto
-Meguiar's DA Microfiber Cutting Disc 5,5" + Meguiar's M101 Foam Cut Compound
-Rupes Yellow Fine Foam Medium Polishing Pad + Rupes Keramik Gloss - Fine Compound Gel

7: Välipesu, kuivaus, cleaneri
-Scholl Concepts Green APC 1:4 + MM Incredimitt
-Microfiber Madness Dry Me Crazy + Monello Senza Acqua
-2 x Nanolex Paint Cleaner

8: LSP
-Ceramic Pro NanoPolish
-Ceramic Pro 9H
-Ceramic Pro Light

9: Muovipinnat
-Nanolex Trim Rejuvenator
-Ceramic Pro 9H

10: Pakoputken päät
-Ceramic Pro 9H

11: Renkaat
-Briemax Rubber Max

12: Sisätilat
-Auto Finesse Hide Leather Cleaner
-Scholl Concepts APC
-Britemax Interior Dressing
-Autobrite Crystal

13: Moottoritila
-Scholl Concepts APC
-Autobrite Pink Sheen

Ensivaikutelma autosta ei ollut kovin paha. Sisällä kevyesti likaa ja penkeissä hieman tahroja farkuista.





Naarmujen tarkastelua...





Ei vaikuttanut kovin pahalta.


Kameran tarkennus unohtui vahingossa manuaalille.





Puhtaan pinnan tarkastelua luonnonvalossa.



Ensimmäinen testi Rupes vihreä laikka ja Quarz tahna. Mutta naarmunpoisto ei ollut riittävä tällä setillä.



Uutta testiä Meguiar's MF cutting pad:llä ja M101 tahnalla. Nyt alkoi tapahtumaan ja samalla tuli selväksi, että pinta on todella kova.


Testipaneelia.




Luonnonvalossa testipaneelin tarkastelua.







Konepeltiin tein testin vielä kerran ennen koko auton kiillottamista.




Sekalaista kuvaa työn kulusta.







Naarmunpoisto vaiheessa paneeli ajettiin 2-3 kertaa läpi ennenkuin pinta alkoi vaikuttamaan tyydyttävältä.









Tästä eteenpäin kuvia valmiista autosta.



Auringosta ei ollut tietoakaan ja vettä tihutteli taivaalta.








Työmäärä hieman yllätti sillä maalipinta osoittautui kovaksi ja vaati enemän työtä. Ja niin täydellistä naarmunpoiston osalta siitä ei tullut kuin olin haaveillut. Aikaisemmin Porschea oli käytetty harjapesussa, mutta tämän operaation myötä omistaja haali pienen starttipaketin itselleen ja aikoi pestä autoa jatkossa käsin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti