tiistai 9. heinäkuuta 2013

BMW 320iS E30 feat. Bouncer's Vanilla Ice

Työkohteena BMW 320iS E30 vuosimallia -90 jolla ajettu vain n. 125tkm. Ollut nykyisellä omistajalla useamman vuoden pelkästään kesä/harrasteautona.

Autosta oli maalattu muutama kuukausi aikaisemmin vaakapinnat, mutta muut pinnat olivat nähneet hieman enemmän maailmaa. Oletettavasti vastassa olisi vaihtelevia pintoja kovuuden ja kunnon puolesta. Yleensä BMW:n oma lakka on kova kun taas jälkikäteen maalatut pinnat voivat olla mitä tahansa kovan ja pehmeän väliltä. Joten kiillotusaineet sekä muut vermeet kyytiin ja nokka kohti asiakkaan tallia...

Työvaiheet ja käytetyt aineet:

1: Esipesu, vanteet
-Scholl Concepts APC 1:4
-Läjä brusheja

2: Ovenvälit
-Autobrite Jaffa Clean

3: Kinnaspesu
-Auto Finesse Lather + Microfiber Madness Incredimitt + 2BM

4: De-Iron, De-Tar, savestus
-Autobrite Purple Rain
-Autobrite Just the Tonic
-Noname savi + BO-liukkari

5: Välipesu
-Scholl Concepts APC 1:4 + MM Incredimitt

6: Kiillotus
-Rupes LH18EN
-Scholl Concepts S40, S30+, S20, S17+ ja S3 Gold
-Scholl Concepts musta, oranssi, sininen, violetti (koot S ja M) ja SOFTouch 85/135mm karvalaikka
-3M sininen
-Scholl Concepts 3in1 talla

7: Välipesu ja kuivaus
-Scholl Concepts APC 1:4 + MM Incredimitt
-Microfiber Madness Dry Me Crazy

8: The LSP
-Bouncer's Vanilla Ice

9: Muovipinnat
-Nanolex Trim Rejuvenator, mutta pullo unohtui valitettavasti varastolle

10: Pakoputken pää
-Meguiar's All Metal Polish

11: Renkaat
-Auto Finesse Satin

Pintojen tarkastelua.


Maalatuista pinnoista löytyi kevyttä pesunaarmua.




Aikaisemman sepän hologrammit takakontinluukussa.



Ensimmäistä kertaa elämässäni pääsin hämmentämään Dog-Leg vaihteistoa.



Holoja löytyi myös konepellistä.




Autolle tehtiin normaalit pesutoimenpiteet. Esipesuaineena toimi Scholl Concepts APC 1:4 painekannusta, tämän jälkeen kinnaspesu Microfiber Madness Incredimitt kintaalla ja Auto Finessa Lather:lla.


Tumma auto kyseessä niin raudan poistosta ei saanut kunnollisia bleedaus kuvia.



Raudan poiston jälkeen suoritettiin vielä pienpoisto sekä savestus. Tämän jälkeen tein pikaisen kinnaspesun, jotta kaikki aikaisempien vaiheiden puhdistusaine jämät saatiin pois maalipinnalta.


Puhtaan pinnan tarkastelua.




50/50 ja sopivan kiillotuskombon metsästys.






50/50 kontin kannesta. Takakontin luukku oli huonoimmassa kunnossa ja se ajettiin ensin Scholl Concepts karvalaikalla ja S3 Gold:lla. Tämän jälkeen välisteppi Scholl Concepts sininen ja S17+ ja viimeistely 3M sininen ja S30+.



Kaikkea ei aina edes kannata yrittää ottaa pois. Kuten kuvasta näkyy naarmun reunat ovat hyvin pyöristyneet, joten se ei enää pomppaa silmille samalla tavalla kuin ennen kiillotusta.


Peilausta.


Kylkien tarkastelua. Osa jäjistä on claybar:n aiheuttamia. Sillä testasin tarttuuko saveen mitään maalatuista osista.


Näiden hentojen pesunaarmujen poistamiseen riitti Scholl Concepts oranssi viimeistelylaikka ja S30+ kiillotusaine.





Spoileri valmiina!


Tämän takia itse teippailen movipinnat sekä kulmapaikat. Ilmeisesti aikaisempi seppä on sipaissut kuivalla laikan reunalla maalin puhki kiillottaessaan puskuria.


Takaspoileri saanut myös tuntea aikaisemman kiillottajan kiillotuksen voiman.


LSP levitelynä konepellille.



Valmista pintaa. Vahana siis Bouncer's Vanilla Ice, joka antaa loistavan wetlookin ja kiillon. Kesto myös kesäautoissa riittävän hyvä eli pysyy pinnassa koko kesän ajan kun pesutavat ovat kunnossa!




Ei holoja näkyvissä!









Harmittavasti puolenyön aikaan ei enää ole auringosta tietoakaan, joten kaikki kuvat valmiista autosta otettiin sisätiloissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti